i komunikacja strategiczna
Każdy manager lub szef firmy zadaje sobie pytanie,
dlaczego SAME nagrody finansowe działają na krótką metę i długofalowo
najczęściej nie przynoszą spodziewanego rezultatu, a co więcej znacznie obniżają
rentowność działania Firmy i morale zespołu. Czasem nawet działają demotywująco
i budują roszczeniową postawę.
Jak utrzymać motywację do jeszcze większego wysiłku nie
narażając zespołu na wypalenie zawodowe, zwłaszcza gdy w ekonomice
światowej panuje
ogólny niepokój i niepewność? Jakie najnowocześniejsze metody integracji
i
poza-finansowej motywacji zintensyfikują pracę zespołową i polepszą
komunikację
wewnątrz firmy? Jak scalić współpracowników wspólnym modelem działania i
wyraźnie określonym celem finansowym i przeciwstawić się zawirowaniom
rynku.
Jaka jest kultura komunikacji zarówno w firmie jak i z
klientem widać, gdy zaczynają się problemy, gdy ludzie nie potrafią podawać
klarownych komunikatów i przechodzą na język emocji, obrażają siebie nawzajem,
zamiast skupiać się na problemie. Ileż czasu i energii traci się na
rozwiązywanie konfliktów zamiast na podwyższenie konkurencyjności swojej firmy!
I to tylko dlatego, że w szkole nie uczą prostych reguł komunikacji logicznej i
podstawowych prostych modeli retoryki w konfliktowych sytuacjach. Wiemy
również, że żadne wynagrodzenie nie zatrzyma osoby w pracy, w której panuje
niedobra atmosfera, gdzie nie jest respektowana odmienność i indywidualność
każdego członka zespołu.
Odmienność tylko wtedy ma rację bytu, gdy jest wprowadzony
kanon komunikacji biznesowej – coś w rodzaju Biznesowej etykiety. Badania wykazały, że osoby ankietowane
zaznaczają najpierw poczucie bezpieczeństwa i jasne perspektywy na przyszłość,
potem atmosferę w pracy, docenianie osobowości, a dopiero na trzecim lub czwartym
miejscu wymieniają wynagrodzenie finansowe!
Rola motywacji pozafinansowej dopiero zaczyna nabierać wagi,
ale większość zagadnień jest jeszcze nieznana wielu przedsiębiorcom.
Nasze
szkolenie ma na celu wprowadzenie do firmy najnowocześniejszych metod
podnoszenia morale zwykłego „pracownika” i wyzwolenie naturalnej chęci dążenia
ku doskonałości osobistej, działania na rzecz firmy.
Program szkolenia
1. Planowanie strategiczne i specyficzne
-
Kontekstowość
planów i specyfika podawania informacji osobom na poszczególnych stanowiskach
w firmie, różnice w percepcji i stopniu uszczegółowienia
- Zarządzanie
czasem
ustalanie planów i priorytetów własnych i poszczególnych grup podległych
- Kontrola dotrzymywania harmonogramu, działania
wyprzedzające.
2. Tworzenie i kierowanie zespołem, współpraca w zespole
-
Określenie psychologicznego portretu
pracownika, stanowiska, działu, zespołu
- Główne filtry i
sposoby segregacji informacji przez umysł
- Określenie przekonań osoby na bazie jej
wypowiedzi
- Cele i misja w tworzeniu zespołu
- Narzędzia tworzenia zespołu
- Pętla i reguła 3 x cel
- Reguły efektywnej rozmowy - zbieranie i
analiza informacji zwrotnej
- Język perswazji i
elementy hipnozy w komunikacji
- Kotwice werbalne i niewerbalne jako narzędzie
wzmacniania wpływu
- Nagrody i kary -
reguły stosowania
- Określenie gamy narzędzi wywierania wpływu na
poszczególne osoby i zespół.
- Atmosfera - emocjonalna presja i motywacja
3. Pozapłacowe motywowanie pracowników (rozmowy motywujące)
-
Zwiększenie skuteczności działania grupy
poprzez wykorzystanie nowych narzędzi werbalnych i niewerbalnych (np. stosowanie
pętli, metafory, języka perswazji, kotwiczenie przestrzenne)
- Struktura prowadzenia rozmowy motywacyjnej -
reguła chirurga
4. Komunikacja
w zespole
- Obieg informacji w
firmie
- Trzy strategie rozwiązywania konfliktów
- Trudne rozmowy z pracownikiem - zasady
prowadzenia
5. Prowadzenie
efektywnych motywujących zebrań
- Budowanie i utrzymanie
odpowiedniego stanu wewnętrznego managera
- Wywoływanie odpowiednich stanów grupy i
poszczególnych uczestników np. zaciekawienia, zaangażowania, koncentracji,
wesołości
- Umiejętność prowadzenia spotkań z uwzględnieniem
różnych metaprogramów i systemów reprezentacji, aby skupiać uwagę wszystkich
uczestników
- Stosowanie różnych
form i metod prowadzenia spotkań
- Reguła akademickiej godziny
Metody:
Trening prowadzony jest na wesoło, metodami edukacji
interaktywnej, co oznacza, że bloki wymagające aktywnej pracy wszystkich
uczestników, wykorzystania swego doświadczenia i potencjału dominują nad
wykładem, ponieważ celem zajęć jest wykształcenie
konkretnych umiejętności pozwalających na efektywniejsze działanie w
życiu zawodowym i osobistym.
Dzięki najnowszym metodom uczenia,
gros umiejętności nabytych w trakcie kursu będzie w codziennym życiu
wykorzystywane „automatycznie"
Promocja:
Każda
kolejna osoba z tej samej firmy uczestnicząca w szkoleniu otrzymuje 10 % rabatu
Prowadzący:
Informacje organizacyjne
Harmonogram zajęć:
10:00 - 14:00 - zajęcia
z przerwą kawową
14:00 - 15:00 - przerwa obiadowa
15:00 - 18:00 - zajęcia z przerwą kawową
18:00 - do nieskończoności (w pierwszym dniu szkolenia) - dyskusje plenerowe
Cena dwudniowego szkolenia zawiera:
- Prowadzenie warsztatów przez 2 dni
- Rozbudowane materiały szkoleniowe
- Ćwiczenia praktyczne
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- 2 obiady
- Przerwy kawowe
- Konsultacje telefoniczne po szkoleniu
Szkolenie realizowane jest zarówno w postaci treningów zamkniętych dla firm, jak i szkoleń otwartych. Dla grupy co
najmniej 10 osobowej, chętnie przygotujemy indywidualny
program szkolenia na zamówienie firmy po preferencyjnych
cenach
Nasze
szkolenia każdorazowo dostosowywane są do potrzeb i możliwości naszych
Klientów. Przedstawiony program może być ramowym zakresem tematów poruszanych w
obrębie poszczególnych bloków, mogą one ulegać modyfikacjom i łączeniu w zależności od zgłaszanych sugestii i oczekiwań Firmy. Np. Trening
antystresowy może być połączony z przejściem po rozżarzonych węglach >>>
czytaj więcej >>>>
Czas trwania zajęć, formy
realizacji, ćwiczenia dobierane są tak, by uzyskać zamierzone efekty oraz w
pełni wykorzystać możliwości uczestników i skłonić ich do aktywnego udziału.
Jeśli chcesz wziąć udział w szkoleniu otwartym - sprawdź terminy i zarezerwuj miejsce tutaj >>> na dole strony.
|