Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej i menedżerskiej
W programie szkolenia:
1. Komunikacja jako narzędzie budowania relacji w zespole:
- Zastosowanie komunikacji jedno i dwukierunkowej w nawiązywaniu kontaktów
- Sposoby tworzenia grupy
- Definiowanie celów komunikacji
- Bariery w komunikacji i ich eliminowanie
- Kanały komunikacji – wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy
- Komunikacja niewerbalna i mowa ciała
2. Zarządzanie poprzez cele:
- Kryteria i strategie określania celów
- Jak zmieniać problemy w cele
- Cele a misja firmy
- Spójność celów zawodowych i osobistych
3. Strategia sukcesu lidera:
- Określenie własnych zasobów i sposobu ich uzupełniania
- Jak poprzez zarządzanie własnym potencjałem zarządzać potencjałem pracowników
- Strategia sukcesu i niepowodzenia
- Poznanie cech swojej osobowości i wybór najlepszych sposobów kreowania
- Wpływ pozytywnego myślenia na działanie zespołu
- Techniki asertywne w kontaktach ze współpracownikami
- Techniki motywacji pracowników
4. Skuteczne zarządzanie czasem:
- Identyfikacja podstawowych problemów w zarządzaniu czasem – „złodzieje czasu”
- Planowanie pracy swojej i innych
- Indywidualny rytm pracy
- Organizacja zebrań i spotkań zawodowych
- Warunki efektywnej współpracy
5, Delegowanie zadań i kontrola ich realizacji
Spodziewane efekty:
- Wzmocnienie osobistego potencjału i zdolność do wykorzystywania go w zarządzaniu ludźmi.
- Zdobycie praktycznych umiejętności z zakresu zarządzania, motywowania i mediacji w zespołach pracowniczych.
- Poprawa umiejętności planowania i organizacji pracy swojej i zespołu.
- Rozwój umiejętności przywódczych – leadership.
Trening jest prowadzony metodami edukacji interaktywnej, co oznacza, że bloki wymagające aktywnej pracy wszystkich uczestników, wykorzystania swego doświadczenia i potencjału dominują nad wykładem, ponieważ celem zajęć jest wykształcenie konkretnych umiejętności pozwalających na efektywniejsze działanie w życiu zawodowym i osobistym.
Trenerzy:
|